Een nourish bowl, wat is dat eigenlijk? In dit artikel vertel ik je er alles over en deel ik mijn all-time favoriete combinaties die je geproefd moét hebben!

Wat is een Nourish Bowl?

Ik houd zelf heel veel van afwisseling en nieuwe dingen proberen. Met een nourish bowl ben je hiervoor aan het juiste adres. Het biedt ruime keuze uit alle basis voeding waardoor je je fantastisch zult voelen. Misschien ken je al wel de Sushibowl, Pokébowl en de Buddhabowl? Nou ik kan je vertellen dat dit niet heel veel anders is en dat dit zo de verzamelnaam kan zijn voor al deze bowls bij elkaar.

Ik heb een handig schema gemaakt met alle voedingsmiddelen zodat je makkelijk kunt kiezen en kunt gebruiken wat jij lekker vindt. Ook deel ik een paar van mijn favoriete combinaties zodat je daar wellicht ook wat inspiratie uit kunt halen. De basis bestaat uit bladgroenten en deze kan je aanvullen met de gewenste groenten, fruit, eiwitten, koolhydraten en gezonde vetten. Zo krijg je een perfecte combinaties van alle macro’s en micronutriënten en zo zegt jouw lichaam: ‘Dankjewel!’ De opties, combinaties en keuzes zijn eindeloos dus start met combineren en geniet van je nourish bowl!

nourish bowl

Mijn favoriete combinaties

Zoals je hierboven kunt zien zijn de mogelijkheden eindeloos. Om je alvast een idee te geven zal ik nu mijn favoriete combinaties met je delen!
nourish bowl
– Zoete aardappel, krulsla, 1/2 avocado, komkommer, broccoli, pulled chicken en zonnebloempitjes.
Dressing: truffelmayonaise

nourish bowl
– Witte rijst, 1/2 avocado, komkommer, edamame bonen of sojabonen, 1/2 rode ui en zalmblokjes of tonijn uit blik afgetopt met zwarte sesamzaadjes.
Dressing: 1 eetlepel mayonaise light, 1 eetlepel reduced salt soya sauce, 1 tl sriracha, beetje wasabi

Dit zijn echt mijn absolute favoriete combinaties. De dressing maakt het helemaal af maar je kunt er ook voor kiezen om dit weg te laten. Dan mis je wel wat smaak, maar kan je het nóg gezonder maken. Ik ben zelf heel erg fan van sausjes en dressing dus dat laat ik persoonlijk nooit weg!

Ik hoop dat je nu wat nieuwe inspiratie hebt om je eigen nourish bowl samen te stellen. Het is makkelijk, gezond en heel veel combinaties zijn echt een ‘match made in heaven!’

4 REACTIES

  1. Nu kan ik een zeikert zijn, maar weet je hier ook de macros allemaal van? Zodat ik t passend kan maken? En welke rijst je gebruikt? Ook ben ik enormmmmm benieuwd naar hoe je die kip zo maakt!! Ziet er heerlijk uit!! ?

    • Hee Anouk! Nee dat ben je zeker niet! De macro’s van de kip nourish bowl weet ik niet precies want deze haal ik altijd af bij ‘Lots & More’ in zwolle. Alleen aan de smaak te proeven denk ik dat het met ketjap e.d. gekruid / gemarineerd is. Ik kan het wel eens vragen aan haar! Mijn bowls verschillen heel erg maar meestal zorg ik dat ik 200 gram kip gebruik, 200-300 gram sushi rijst of witte rijst en altijd 1 avocado en een halve komkommer. Daar voeg ik dan nog wat toppings aan toe zoals boontjes en wat gebakken uitjes. 100% te customizen dus! Bedankt!! xxx

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here