Gezonde tussendoortjes

Op zoek naar gezonde tussendoortjes die je onderweg kunt kopen? Dat kan erg lastig zijn! Vooral als je trein over 3 minuten vertrekt en je echt nog even snel wat te eten wilt scoren. In dit artikel geef ik 5 ideeën waar je echt wat mee kunt zodat je een betere keuze kunt maken wanneer je on-the-go bent!

Ik reis niet heel vaak met de trein, maar wanneer ik dat doe, ga ik altijd even langs de AH to go en andere winkeltjes. Vaak hebben ze hier andere producten dan in de gewone supermarkt omdat de mensen natuurlijk ‘snel’ iets willen halen zodat ze daarna weer verder kunnen met hun reis. Als je gezonder wilt leven of aan het afvallen bent wil je het liefst wel een gezonde en bewuste keuze maken, maar als je niet veel tijd hebt pak je vaak snel iets wat je al kent en gaat niet uitgebreid verpakkingen lezen.

Daarom leek het me leuk om hier een artikel over te maken! Wat zijn gezondere keuzes wanneer je ‘on-the-go’ bent? Ik heb een aantal dingen bij de AH to go geshopt en rondgekeken wat ze nog meer aanbieden, zodat jij de volgende keer een betere keuze kunt maken wanneer je in alle haast de winkel binnen rent.

Gezonde tussendoortjesGezonde tussendoortjes

1. Smoothies en sappen

Naast eten, hebben ze natuurlijk ook heel veel sapjes en drankjes. Je zou er dus voor kunnen kiezen om een keer een groene smoothie mee te pakken. Een tip hierbij is om er een te kiezen waar ook groente in verwerkt zit. Dus niet een smoothie met alleen maar fruit. Vaak bevatten deze drankjes al veel suiker, maar door de mix met groente is dit iets meer in balans. Een smoothie is ideaal als je snel energie nodig hebt. Let wel op: ondanks dat er in een smoothie fruitsuikers zitten, blijft dit suiker. Je lijf maakt geen onderscheid tussen fruitsuiker en normale suiker. Dus neem niet een al te grote fles en niet te vaak om het in balans te houden. Ook kan je er voor kiezen om een ‘shot’ te nemen zoals je op de foto ziet, maar daar krijg je niet heel veel energie van. Deze kan je meer als aanvulling zien.

Gezonde tussendoortjes

2. Noten

Noten en dan vooral de ongezouten variant is een prima tussendoortje! Deze kant-en-klare snack verpakkingen bevatten vaak één portie en zo voorkom je ook dat je de hele zak leeg eet. Doordat er vaak ook gedroogd fruit door zit, krijg je een combinatie van koolhydraten (suikers) en vetten. Dit zorgt voor voldoende energie en je kunt hier echt een tijdje op door. Vetten zorgen namelijk voor een verzadigd gevoel en dat is ook de reden dat je ze echt nodig hebt als je wilt afvallen.

Gezonde tussendoortjes

3. Zuivel

In het koelschap staan niet alleen maar smoothies en drankjes, je vindt er ook zuivelproducten. Deze portieverpakkingen zijn ideaal want je hoeft niet meteen een heel pak mee te slepen! Ik kocht een variant met blauwe bessen van Alpro en de Skyr van Isey. Deze bevatten eiwitten, koolhydraten en een beetje vetten. Ideale snack tussendoor en hiermee krik je gelijk je eiwitniveau omhoog. Er zijn vaak nog veel meer varianten te vinden. Wel goed opletten want sommige bevatten meer koolhydraten (suikers!) dan eiwitten en dat is niet wat je wilt.

Gezonde tussendoortjes

4. Repen

Wil je liever iets wat je snel ‘op het vuistje’ kunt snacken, dan is een reep zoals deze van ‘Yes!’ of ‘Nature Valley’ perfect voor jou. Het zijn vaak niet de meest pure repen en de ingrediëntenlijst is ook wat langer, maar de smaak is goed, eet makkelijk weg en zo’n reep bevat niet heel veel calorieën. Een prima alternatief en ook geschikt als kleine pre-workout snack omdat het iets hoger in de koolhydraten zit.

Gezonde tussendoortjes

5. Hartige snacks

Hier heb ik niks van aangeschaft wat met deze kleine boodschapjes zat ik al gauw op 18 euro. Jep, de AH to go is best duur, maar ik kan ze natuurlijk nog wel even vermelden! In de koeling vind je vaak ook hartige snacks. Ik zag een portieverpakking Falafel balletjes, snackgroente, groente met een bijpassend sausje, salades / groentemix bakjes, Quinoasalade, Bananenbrood, Oathie broodje, Pick & Mix yoghurt en ze hebben zelfs soepjes! Super veel keuze. Dus voordat je vandaag de AH to go in rent en snel naar dat croissantje grijpt, denk dan terug aan dit artikel en maak een bewuste keuze!

Ik hoop dat dit je helpt om een gezondere keuze te maken als je veel aan het reizen bent. De beste optie is natuurlijk om altijd voldoende zelf mee te nemen, maar als je tegen zo’n moment aanloopt weet je nu in ieder geval wat je het beste kunt kiezen! Heb je zelf nog aanvullingen? Post dan hieronder een reactie, zodat anderen daar inspiratie uit kunnen halen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here